INSOUND.eu Club: Jste nepřihlášen(a). Můžete se zaregistrovat zde.

INSOUND.eu - web-magazín o elektronické taneční hudbě

Jméno Heslo
Poslední fotky
pixel
Armin Only: Embrace - 7.5.2016

armin_embrace2016_032.jpg

Vloženo 12.05.2016
Nejnovější klipy
pixel
Náhled klipu Cosmic Gate & Emma Hewitt - Tonight
26.07.2017
Náhled klipu Natalie Gioia & Dan Thompson - Be In Love
23.07.2017
Náhled klipu tyDi Ft. Lola Rhodes - Beautiful War
11.07.2017
Náhled klipu Odonbat & MO - Miss U feat. Maraljingoo
11.07.2017
Náhled klipu Markus Schulz Presents Dakota feat. Bev Wild - Running Up That Hill
24.06.2017
Více...
ClipZone TV [znovu nové]
TOP 10 umělců
pixel
DJ / umělec (profil)
Indecent Noise 9.56
Bryan Kearney 9.53
Darren Porter 9.38
Simon Patterson 9.35
Ferry Tayle 9.3
Giuseppe Ottaviani 9.18
Ahmed Romel 9.14
Arctic Moon 9.07
Armin van Buuren 9.06
James Dymond 9.06
pixel
SoundART - hudební produkce, tvorba spotů, jinglů, audio presetů a samplů
Luboš Novák - www.lubosnovak.net
pixel
pixel

Craig Connelly – One Second Closer

Craig Connelly – One Second Closer

Datum vydání: 24. 02. 2017
Label: Higher Force Records
Zařazení: trance
Celkové hodnocení: 9/10

Dlouho očekávané debutové album britského mladíka Craiga Connellyho je konečně venku a chvála na něj je slyšet ze všech stran. Dílo s poetickým názvem One Second Closer se záhy po vydání stalo bronzovým v britském žebříčku, osmým nejprodávanějším na iTunes v USA. DJ a producent z Manchesteru se v hudebním průmyslu pohybuje od roku 2010 a po celou tu dobu se o něm hovoří jako o velmi talentovaném tvůrci, jehož služeb využili kromě úzce spolupracujícího Emeryho také Ferry Corsten, Lange nebo Aly & Fila.
Přiznám se, že i přesto, jak kvalitní Connellyho produkce je a jak slibně zněly některé ukázky, usedal jsem k poslechu bez velkých očekávání a spíše s obavami, jak hluboko do mainstreamu se jeho autor nechal vtáhnout. O to příjemnějším překvapením bylo zjištění, že tomu tak není a že na albu v podstatě nemohu najít část, o které bych řekl křivého slova. Naopak mohu jen chválit konzistentnost, osobitost, zvuk a další podstatné atributy alba, které se poslouchá tak lehce a přitom tak silně na člověka působí. V jednom z rozhovorů Craig řekl, že album vnímá jako cestu z místa, kde byl, na místo, kam by chtěl, plynutí času a také vlastní cestu na samý konec jeho dnů, kde se, jak doufá, znovu setká s jeho otcem. Největší předností One Second Closer jsou bezesporu vokálovky. Ale ne takové, kterých je plný Beatport, tyhle songy mají hlavu a patu, osloví textem i melodiemi, mají co říct, jsou dobře promyšlené.


Úvodní Alive výtečně navozuje atmosféru. Využívá přírodních motivů, a jak pomalu roste, stává se intenzivnější a vtahuje člověka čím dál hlouběji. Miluju její basovky, klavírní linii i bicí v závěru skladby. Skutečně nádherný a vysoce emotivní track. Ostatně na city silně hraje i druhá skladba, ke které Connelly přizval svoji sestru Emmu, majitelku sympatického hlasu zajímavého zabarvení. Úvod se zdá ponurý, šmrncnutý elektroprvky. To vše se ale rozjasňuje, jakmile se po vokálové partii rozbalí parádní melodie, track nabere ryze trancový směr a We Are se tak stává příjemnou taneční záležitostí, při které si nejeden rád zabéká.



Do ještě vyšších obrátek se pouští pozitivně nabitá Light The Way s Kat Marsh. Tady už funguje tradičně oblíbený křehký hlásek ve spojení s decentním piankem, náznakem smyčců a chytlavou vybrnkávanou melodií. Není však zdaleka tak „laciná“, jak by se na první poslech mohla zdát. Následuje How Can I, singl, jenž vyšel těsně před vydáním alba a jenž nebude hned tak zapomenut. Je totiž příkladným tanečním anthemem a pro mě znamenal také objevení Jessicy Lawrence, pro mě osobně nástupkyni Betsie Larkin.
Pořádnou porci emocí a silný prožitek nabízí spolupráce s krajanem Dobsonem. Batteground vybočuje z řady uhlazených songů. Americká zpěvačka zde podává nejlepší výkon, jaký jsem od ní doposud slyšel. Breakbetový podklad je ideálním pro podtržení jejího projevu. Druhou ze tří nezpívaných věcí je Out Of Orbit se správně tajuplnou atmosférou a samozřejmě kosmickými prvky. Track poskytuje příjemné odpočinutí, na rozdíl od ostatních skladeb zde není nutné se ničím zabývat, stačí se nechat unášet třeba typickou křupavou Garudovskou melodií.
Podruhé se Jessica Lawrence ozývá se skladbou Stay, pojatou velmi podobně jako How Can I, a to jak hudebně, tak tematicky. Chvílemi v tom slyším lehkou inspiraci Callaghanovou Find Yourself, celkově řadím mezi pohodovější a lehce poslouchatelné kousky s nejednou líbivou melodií. Na albu pochopitelně nemůže chybět Britův asi největší hit Black Hole. Přestože jsem jím byl svého času přesycen, jeho připomenutí jsem uvítal. Zrenovovaná verze je nepatrně dravější a má lehce pozměněné aranžmá, neztratila však nic z jejího původního kouzla.



Obecně nejsem až na výjimky obdivovatelem mužských vokálů a také frontman heavy metalových Forever Never Renny Carroll mne nechává chladným. Oceňuji však dokonalé spojení dvou žánrů, jejichž příznivci si obyčejně nemohou přijít na jméno. V případě Elevate se ale síla obou světů vzájemně podporuje a násobí a je tak jednou z nejsilnějších komponentů alba, o kterém doufám v budoucnu ještě uslyšíme. Home nás vrací zpět do snového režimu spolu s okouzlujícími vokály Sue McLaren. Navozenou atmosféru lehce narušuje až příliš výrazný ústřední motiv, přesto se skladba řadí mezi ty vysoce dojemné záležitosti, ve které jdou melodie ruku v ruce se zpěvem.
Poslední z plejády vokálovek je One More Shot, bezpochyby nejpopovější článek celého díla. I ten však Craig pojal jako poctivý hudebník a vyvaroval se nesmyslných zvuků, které by jiní vydávali za melodie. Když už popík, tak pořádný. Nemohu se ubránit vzpomínce na devadesátkové chlapecké kapely a Gavin Beach tento můj dojem jen podtrhuje. Fakt skvěle vymyšlené. Závěrečná Small Box For a Big Man je důstojným rozloučením za tak emotivně nabitou více než hodinovou poutí. Tím spíše, když v ní shledáte autorovu vzpomínku na zesnulého otce a povšimnete si motivu času, který tak nemilosrdně odbíjí nejen Connellyho výtečné debutové album.

One Second Closer je takřka geniální dílo, jenž mnohonásobně předčilo má očekávání. Již teď vím, že na konci roky bude mezi kandidáty mé osobní bitvy o album roku. Connellyho si od této chvíle vážím o poznání více. Jakkoli pateticky to bude znít, dokázal mi, že dělá hudbu srdcem, že se vyplatí být trpělivý, jít za svým cílem, že nemá zapotřebí se za každou cenu zalíbit všem a že i v dnešní době můžete bez obav vydat plnohodnotné trancové album, zatímco ostatní i mnohem zkušenější kolegové z branže na to nemají koule. Úspěch mu rozhodně přeji.

Craig Connelly - One Second Closer
01. Alive
02. We Are (feat. Emma Connelly)
03. Light the Way (feat. Kat Marsh)
04. How Can I (feat. Jessica Lawrence)
05. Battleground (feat. Dan Dobson & Elle Vee)
06. Out of Orbit
07. Stay (feat. Jessica Lawrence)
08. Black Hole (Reprise) (feat. Christina Novelli)
09. Elevate (feat. Renny Carroll)
10. Home (feat. Sue McLaren)
11. One More Shot (feat. Gavin Beach)
12. Small Box for a Big Man



Translator

Nejbližší akce
pixel
Sobota 26.8.
Czech This Future - The Wedding Edition
Thomas Verden, TBA
Centrála, Praha

Kompletní přehled akcí
RadioShows právě teďSkrýt/zobrazit panel
pixel

Zaujal vás tento web? Chcete se stát jeho součástí? Píšete o hudebním dění, či děláte něco jinak zajímavého a máte pocit, že se to sem hodí? Máte nějakou připomínku či návrh? V tom případě neváhejte a kontaktujte nás.
Můžete si také vložit naše ikonky
a uložit si nás do Oblíbených. RSS můžete odebírat zde.
  ©2006 - 2017 INSOUND.eu, ©1998 - 2007 Vizitheque.net
Informace, které vás pohltí.
  Všechna práva vyhrazena. Jakékoliv užívání, byť jen části obsahu, bez písemného souhlasu redakce, je striktně zakázáno.